Login

Konsultfabriken

Incident Manager - Stockholm

Just now we have a request from one of our Swedish clients for an Incident Manager.

As our client explained:

Vi är nu i behov av en Incident Manager. Utöver Incident-rollen kommer konsulten även att arbeta med områdena Change, Problem och Escalation.
 
Rollen innebär bland annat att svara, skriva, begära och analysera incidentrapporter, upprätthålla relevant kommunikation, se till så att all information om inträffade incidenter är relevant, planering och rapportering med mera. I rollen ingår även ansvar för att se till så att det är ordning och struktur i det arbete som sker och se hur det kan utvecklas för att bli ännu bättre.
 
Kvalifkationer:
- Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet
- Utbildningar/certifikat inom ITIL är starkt meriterande
- Erfarenhet av arbete i större miljöer är starkt meriterande
- Konsulten behärskar både svenska och engelska utan problem
 
Som person är konsulten prestigelös, social, utåtriktad och en god ledare. Han/hon har lätt för att sätta sig in i olika uppdrag och ser snabbt hur han/hon löser eventuella problem.

Duration: 6 months with a very good possibility of extension.
Start: ASAP
Place: Stockholm

Back

This assignment is closed.



Have a look at our open assignments!