Projektledare - Stockholm
Just now we have a request from one of our Swedish clients for a Projektledare.
Please note: The assignment initially goes until the 2012-04-30 and with the project this will be extended to longest until the 2012-12-31.
As our client explained:
Syfte
Syftet med uppdraget är att vara projektledare för Projektet Förbättringar Kundservice. Projektet är ett förstudieprojekt för en lösning att förbättra det tekniska stödet i telefonkundtjänsten. Förstudien ska analysera för- och nackdelar med att byta telefoniplattform. Analysen ska göras både ur IT- och verksamhetsperspektiv. Övergripande krav ska tas fram samt utkast till en eventuell genomförandeplan. Förstudien ska också ge förslag på rekommenderad lösning. Projektledaren ska planera, leda och genomföra förstudien. Förstudien ska vara del i det totala arbetet med Kundens telefonilösning under 2012 där en lösning för både kundtjänst samt den ordinarie verksamheten ska tas fram och sedan upphandlas eller avropas.
Förväntad kompetens
Följande förväntas av uppdragstagaren:
- Kunna leda stora och komplicerade förstudier med flera intressenter och deltagare.
- Kunskap om telefonisystem och ärendehanteringssystem för kundservice.
- Erfarenhet av arbete i liknande roll i statlig verksamhet eller motsvarande verksamhet.
Konsulten ska:
- ha erfarenhet av kundcenterlösningar
- ha erfarenhet av att utvärdera kundcenterlösningar
- ha erfarenhet av olika telefonilösningar och dess tekniker
- vara noggrann, strukturerad och ansvarstagande samt med förmåga att självständigt driva och genomföra eget arbete och ha lätt för att samarbeta och kommunicera
- ha erfarenhet av både analoga och digitala telefonilösningar
Konsulten bör:
- ha erfarenhet från arbete/uppdrag inom statlig myndighet
Duration: Until the 2012-04-30, with an option for extension longest until the 2012-12-31 (Project).
Start: Between the 2012-02-06 and the 2012-02-13.
Place: Stockholm