Systemansvarig/Systemförvaltare med systemutvecklarkompetens
Just now we have a request from one of our Swedish clients for a Systemansvarig/Systemförvaltare med systemutvecklarkompetens.
As our client explained:
Område:
Systemansvarig/Systemförvaltare med systemutvecklarkompetens.
Projekt:
Förvaltning och systemutveckling inom systemområdena låna, spara och betala.
Krav på kompetens (ska uppfyllas):
- Erfarenhet av rollen som systemansvarig/systemförvaltare
- Kunskap och erfarenhet som utvecklare om Microsoft/.net/Biztalk miljöer
- Administrativ
Önskemål om kompetens (bör uppfyllas):
- Erfarenhet av Bankverksamhet
- Erfarenhet som projektledare
Mer detaljerad beskrivning av rollen/arbetsuppgifterna
Systemansvarig/systemförvaltare:
- Systemansvarig ansvarar för att planera, samordna och säkerställa ett effektivt genomförande av förvaltning för Bankproduktsystem/applikationer/tjänster så att dessa uppfyller krav på kvalitet och stabilitet.
- Systemansvarig har även en arbetsledande roll inom förvaltningsgruppen.
- Även systemutvecklingsuppgifter kan förekomma.
Detta innebär följande arbetsuppgifter:
Systemansvarig leder ändringsarbetet vilket innebär att administrera, planera och följa upp förvaltningsarbetet av systemet inom ramen för förvaltningsbudgeten.
Detta innebär rent praktiskt:
Förvaltningsstyrning avser aktiviteter i syfte att administrera och planera systemet.
Ändringshantering avser att koordinera och leda alla ändringsaktiviteter inom systemet.
Produktion och drift avser åtgärder för att tillhandahålla rätt data och rätt tillgänglighet till användarna.
Användarstöd/support avser aktiviteter för att ge användarna stöd och support.
För att hantera denna roll bör kompetens och erfarenhet finnas inom följande områden:
- förvaltningsprocessens samtliga steg
- relevant erfarenhet och utbildning inom systemförvaltning
- kunna tidsuppskatta, följa upp och leda större utvecklingsuppdrag
- kunna ge förslag på effektivisering/trimning av systemet/förvaltningsobjektet för att uppnå bättre prestanda, kvalitet och kostnadseffektivitet
- kunna ansvara för avrapportering till systemägare
- kunna agera som rådgivare och expert gentemot beställare och användare
- erfarenhet av bankverksamhet
Personen bör ha följande egenskaper:
- beslutsmässig
- delegeringsförmåga
- drivande
- självständig
- strukturerad
- administrationsförmåga
Duration: Until the 2011-06-11.
Start: 2010-12-01
Place: Stockholm