Login

Konsultfabriken

IT-helpdesk tekniker

Nu har vi en förfrågan från en av våra kunder efter en IT-helpdesk tekniker.

Som vår kund förklarade:

Vi söker en supporttekniker som ska arbeta med att svara på och lösa IT frågor och ärenden i vår
organisation med 100+ anställda under 4 månader när ordinarie tekniker är på pappaledighet. 
Uppdraget börja med att du går parallellt under april för att sedan arbeta resterande fyra månader själv, men med stöd av övriga ansvariga.
I rollen som supporttekniker kommer du att ansvara för förvaltning av dess nuvarande support. 
I arbetsuppgifterna ingår även att sköta administration kring nätverk, mejl, intranät, VPN och TS.
Du kommer att registrera nya användare, installera datorer och skrivare samt underhålla datanät.
Tjänsten innebär global support mot kontoren i Sydney, Dallas, Frankfurt och ett antal säljare som
jobbar från hemmakontor i lite olika länder.
God engelska är således ett krav, både i skrift och tal.
 
Nödvändiga krav:
- Praktisk erfarenhet minst två år.
- Engelska i tal och skrift.
- Mycket serviceinriktad och kommunikativ.

Duration: 2010-08-31.
Start: 2010-04-01
Place: Knivsta

Back

This assignment is closed.



Have a look at our open assignments!