Uppdragsledare/ supporttekniker till it-support - Stockholm
Just now we have a request from one of our Swedish clients for an Uppdragsledare/ supporttekniker till it-support.
Kund
Folkhälsomyndigheten
Uppdragsbeskrivning
Folkhälsomyndigheten söker en erfaren uppdragsledare i rollen som supporttekniker/agent för uppdrag till funktionen för it-support som är etablerad på två orter, Solna och Östersund. It-supporten hanterar förutom användarstöd, bland annat utrustning för it-arbetsplats, mobiltelefoner, kontohantering, teknik i konferensrum och licensadministration.
Uppdraget innebär att i rollen som supporttekniker/agent ingå i teamet för it-support men kan även komma att utvidgas till att inbegripa andra lämpliga uppdrag inom it-området, såsom utredningar och analyser. Vi ser att rollen kräver bred teknisk kunskap, god förståelse för struktur och livscykelhantering inom området.
Ska-krav (Obligatoriska krav):
- Minst 5 års erfarenhet av arbete i linje med incident-och problem management-processer (ITIL).
- Minst års 5 erfarenhet av att ge kvalificerad användarsupport inom en it-support.
- Mycket god erfarenhet av att arbeta i förändring.
- Mycket god förmåga i svenska språket, tal och skrift.
Mervärdeskrav:
- Erfarenhet av att kravställa nya funktioner/moduler i it-ärendehanteringssystem.
- Erfarenhet av arbete i Efecte ITSM.
- Erfarenhet av leverantörsstyrning inom it-support området.
Duration: Until the 2022-12-31, with an option for a 24 month extension.
Start: ASAP
Place: Stockholm
If you feel qualified for this position or know someone else who is, could you or your colleague please contact me as soon as possible (in Swedish or English) with the following:
• an updated CV
• a price per hour
• an availability date
Send your information to michael@konsultfabriken.se