Systemutvecklare - Support och vidareutveckling - Stockholm
Just now we have a request from one of our Swedish clients for Systemutvecklare - Support och vidareutveckling till Skolverket.
As our client explained:
Uppdragsbeskrivning
Skolverket vill att support, underhåll och vidareutveckling av SUSA-Navet utförs av en extern leverantör. För att navet ska fungera smidigt både för dem som lämnar information och för alla de (inklusive Skolverket självt) som hämtar uppgifter om skolor och utbildningstillfällen behöver myndigheten försäkra sig om möjligheten att få löpande support och hjälp med tjänsterna i SUSA-Navet. Behovet kan dels beröra driftsrelaterade frågor men även sådant som rör de olika aktörerna som hämtar och lämnar information samt hanteringen av API och filer.
Placeringsort
Distans
Volym
Skolverket uppskattar avtalets värde till ca 200 000 kr om året där merparten av värdet utgörs av support. Angivna volymer ska ses som en upplysning och innebär ingen garanti för framtida volymer.
Support
Anbudsgivaren ska ansvara för support av systemet under kontorstid, d.v.s. 08.00-16.30. För support gäller att Skolverkets Servicedesk ansvarar för First Line Support. Skolverket hanterar felanmälan internt vilket innebär ta emot felanmälan och verifiera att ett fel föreligger. Efter att fel har konstaterats görs felanmälan till anbudsgivaren . Felanmälan från Skolverket innehåller normalt en relevant beskrivning av felet och felets påverkan på systemet. Anbudsgivaren ska ta emot felanmälan via telefon, e-post eller webbplats och registrera felanmälan. Ett fel är rapporterat när Skolverket har anmält felet via telefon, e-post, webbplats eller annan överenskommen kontaktväg. Rapportering av fel kan även ske genom leverantörens upptäckt. I de fallen ska Skolverket informeras om felet innan felanmälan görs. Anbudsgivaren ska agera på supportärenden enligt följande tider. Om fråga ställs innan kl. 12:00 ska svar ges senast samma dag, om fråga ställs efter kl. 12:00 ska svar ges senast dagen efter. Anbudsgivaren ska svara på supportfrågor från Skolverket med kvittens.
Exempel på ärenden som avses är:
- frågor
- felsökning
- utredningar
- stöd vid integrationer
- stöd vid uppgradering
- felrättningar och mindre förändringar av programvara
- förslag till förbättringar
Svenskt språk ska användas i supportärenden.
Ska-krav (obligatoriska krav)
Utöver detta ska konsulten/konsulterna även uppfylla följande krav på erfarenhet:
- Linux (2 års erfarenhet)
- Java (3 års erfarenhet)
- Spring (2 års erfarenhet)
- MongoDB (2 års erfarenhet) Lite udda ev sänka kravet något.
- Solr (2 års erfarenhet)
- REST API (3 års erfarenhet)
- Swagger (2 års erfarenhet)
Anbudsgivaren kan uppfylla kravet genom samlad kompetens hos en eller flera konsulter. Anbudsgivaren ska bifoga CV för minst en konsult som uppfyller kraven ovan. I CV ska det tydligt framgå att ska-krav ovan avseende erfarenhet uppfylls.
Duration: 2 years, with the possibility of extension.
Start: When the agreement is signed.
Place: Stockholm
If you feel qualified for this position or know someone else who is, could you or your colleague please contact me as soon as possible (in Swedish or English) with the following:
• an updated CV in Word format (in Swedish)
• a price per hour
• an availability date
Send your information to michael@konsultfabriken.se
By sending us this information, you agree to allow us, if you are selected, to present this information to our client for this assignment. If you are sending this information on behalf of a third party, you must inform them of this, before sending it to us.